Menighedspleje

Menighedsplejens opgave

Menighedsplejen har til formål at forestå et diakonalt og socialt omsorgsarbejde i Vor Frue Sogn. Dette sker ved at være opmærksom på beboere i sognet, som har særlige behov for hjælp og støtte - menneskelig og økonomisk.

Menighedsplejen anser det endvidere som sin opgave at fremme menighedslivet i Vor Frue Sogn ved afholdelse af møder, udflugter, studiekredse og andre arrangementer efter bestyrelsens skøn.

Menighedsplejen ledes af en bestyrelse valgt af årsmødet, menighedsrådet og Kirkens Genbrug Svendborg.

Indtægterne til Menighedsplejen kommer fra indsamling i kirken, gaver og personlige bidrag, samt i meget høj grad fra overskud i Kirkens Genbrug Svendborg.

Bidrag til menighedsplejen

Vor Frue Kirke er medlem af Menighedsplejen i Danmark, og ønsker man at bidrage til Menighedsplejen ved Vor Frue Kirke, Svendborg, kan beløb indbetales til Menighedsplejen i Danmarks bankkonto reg.nr. 8075 - kontonr. 2018699. Skriv på indbetalingen: "Vor Frue Kirke, Svendborg”.

Ønsker man fradrag for det indbetalte beløb, skal navn, adresse og CPR-nr. oplyses til Menighedsplejen i Danmark på tlf. 3646 6666 eller [email protected]. Evt. tvivlsspørgsmål kan også rettes hertil.

Bidrag lagt i kirkebøsserne og ved indsamling kan ikke indberettes.

Find vej til Vor Frue kirke

Frue Kirkestræde 4